YAZ AYLARINDA SAĞLIKLI BESLENME VE KİLO KONTROLÜ
Diyetisyen Berrin Ak yaz aylarının yaklaştığı bu dönemlerde fit bir görünüme sahip olmak isteyen bireyler için sağlıklı kilo vermenin yöntemlerini anlatıyor

İnce giysilerle fazlalıkların saklanamadığı yaz mevsimi yaklaşırken hemen herkes kilolarından kurtulup fit olmayı arzuluyor. Kimileri ise hızlı sonuç alabilmek için şok diyetler uyguluyor. Şok diyetler ile kısa sürede ulaşılmak istenen hızlı kilo kaybı; başlangıçta bireyleri mutlu etse de sonraki dönemlerde kilo vermenin durması ve verilen kiloların hızlı bir şekilde geri alınması bireyleri umutsuzluğa ve beraberinde aşırı yemek yemeye itebiliyor. Bu nedenle insan vücuduna zararlı olan şok diyetler yerine, uzman hekim kontrolünde sağlıklı bir beslenme programı oluşturulmalı.

YAZ AYLARINDA SAĞLIKLI BESLENME VE KİLO KONTROLÜ - SAĞLIK - Mono – Ortadoğu Holding Kurumsal İletişim MecrasıHavaların ısınmasıyla birlikte metabolizmada yavaşlama meydana gelmektedir. Kilo kontrolünün sağlanması açısından yaz aylarında, kış aylarına nazaran daha az enerji alınmalıdır. Güne mutlaka kahvaltı ile başlanmalı ve gün içerisinde tüm öğünler düzenli bir şekilde tüketilmelidir. Öğün atlandığı takdirde bir sonraki öğünde yeme isteğiniz de dolayısıyla artabilir.

Ana öğünlerde zeytinyağlılarla yoğurt; ızgara ve beyaz etle birlikte ise bol yeşillik yemeklerimize eşlik etmelidir. Ağır gıdalar yerine hafif gıdalar tüketilmelidir. Akşam öğünü çok geç saate bırakılmamalıdır. Pişirme yöntemi olarak kızartma yerine haşlama, fırınlama ve ızgara yöntemleri uygulanmalıdır. Yağlı, salçalı yemeklerden mümkün olduğunca uzak durulmalıdır. Yemeklerde bunların yerine alternatif olarak zeytinyağı, domates rendeleri ve baharatlar ile lezzetlendirme tercih edilmelidir.

Ara öğünlerde meyve tüketimi çok önemlidir. Çünkü meyveler günlük almamız gereken vitamin ve mineralleri içerdiklerinden dolayı gün boyu zinde kalmamıza yardımcı olur. Ayrıca meyveler metabolizmamızın sürekliYAZ AYLARINDA SAĞLIKLI BESLENME VE KİLO KONTROLÜ - SAĞLIK - Mono – Ortadoğu Holding Kurumsal İletişim Mecrası çalışmasını sağlarken kan şekerlerimizi düzenler ve yoğun miktarda sıvı bulundurdukları için su ihtiyacımızı da karşılar. İçerdiği posa miktarından dolayı meyvenin kendisini tüketmek kilo kontrolünün de sağlanmasına yardımcı olur.

Üzerinde durulması gereken önemli hususlardan birisi de kalorisi yüksek olan alkollü içeceklerdir. Alkollü içecekler kilo alımına neden olurken kalp ve karaciğer sağlığını da olumsuz yönde etkilemektedir.

Yetersiz uyku; açlık hormonunu artırırken metabolizmayı yavaşlatır, ayrıca insülin direnci ve obeziteye neden olur. Günlük uyku ihtiyacı yaşa göre değişkenlik göstermekle birlikte sağlıklı yetişkin bir insanın günde ortalama 7 ila 9 saat uyuması gerekmektedir.

Kilo kontrolünü sağlamak ve zinde kalabilmek için mutlaka düzenli egzersiz yapılmalıdır. Yüzme ve açık havada tempolu bir yürüyüş, tercih edilmesi gereken öncelikli egzersizlerdir. Haftanın minimum üç-dört günü ortalama 45 dakika egzersiz yapılması vücut için yeterli olacaktır. Amaç; metabolizmayı çalıştırmak, sağlık bir yaşam için motivasyonu artırmak, alınan enerjiye karşın enerji harcamasını dengede tutarak kilo kontrolünü sağlamak ve en önemlisi sağlığımızı korumaktır.

Havaların ısındığı ve sıcak seyrettiği yaz aylarında dikkat etmemiz gereken en önemli konulardan biri de yeterli sıvı tüketimidir. Sıcak havalarda terlemeyle birlikte vücuttan daha fazla su, sodyum ve potasyum gibi elektrolitler kaybedilir. Bu durumu engellemek ve kilo kontrolü sağlamak için kişiden kişiye değişiklik göstermekle beraber günde en az 12 bardak su tüketilmelidir. Bol su tüketimi aynı zamanda vücudumuzdaki toksinleri atmamıza da yardımcı olacaktır.

Vücudun sıvı ihtiyacı konusunda dikkat etmemiz gereken önemli bir diğer nokta ise çay, kahve, kola gibi kafein içeren meşrubatların su yerine tüketilmemesi gerektiğidir. Su ihtiyacını karşılamayan bu içecekler aksine vücudun su kaybetmesine neden olur. Bu içecekler yerine şekersiz limonata, şekersiz hoşaf ve ayran gibi içecekler tüketilebilir.

Su tüketmekte zorlananlar suyu limon, tarçın, taze meyve dilimleri veya nane yaprakları ile renklendirip lezzetlendirerek tüketebilir. Sağlıklı yaşamı hedeflediğiniz dönemlerde haftada iki veya üç kez uygulayabileceğiniz detoks içecekleriyle vücudunuzun detoksifikasyon (temizleme) yapan organı karaciğerinize yardım edebilirsiniz. Detoks; vücudun içerisinde bulunan zararlı maddelerden arındırılmasını ve yenilenmesini destekler. Böylece düzensiz beslenmenin veya çevresel etkenlerin vücudunuzda biriktirdiği kötü anılardan da kurtulabilir ve enerjinizi yükseltebilirsiniz.

Son olarak fiziksel ve zihinsel sağlığın bir bütünün parçası olduğunu, doğru beslenmenin hem fiziksel hem de duygusal sağlığa katkıda bulunacağını unutmayın.

Sağlıkla kalın…